Så stolt över min lillekille

2010-05-23 11:25:34 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Igår var vi som sagt på utställning i Almunge och kom hem med 1 pris och BIM ! Jag som aldrig vunnit något förut blev överlycklig :) Max skötte sig jättefint i ringen, jag var grymt nervös.

Här kommer kritiken.

6 months old. Very pleasing head. Well balanced. Excellent length of foreface. Very strong jaw, good ratio neck. Like a little bit more length of upper dym. Strong topline. Very good tail set. Strong (hindguarters)Felstavat. Excellent brush of tail, good length of hock.


6 månader gammal. Väldigt tilltalande huvud. Väl balanserad. Utmärkt längd på nospartiet. Mycket stark käke. Bra förhållande hals. Vill se lite mer längd på övre (vet inte vad det heter men ovanför frambenen ville hon att han skulle växa till sig lite). Stark överlinje. Mycket bra svansansättning. Stark ( det som sitter som höfter  bak på ryggen). Utmärkt borste på svansen. Bra längd på hasen.


Har översatt det i google översättning, Vissa ord visste jag inte alls vad dem betydde men fick det förklarat efteråt utav uppfödaren.

Domaren tyckte väldigt mycket om Max och sa att överlag så har vi som har kelpies i sverige mycket vackare hundar än vad dem har i australien.

Ska lägga upp bilden på honom så fort jag lagt in dem på datorn. Nu vill jag anmäla oss till fler utställningar.


Kommentarer
Britt Ekberg

Några tips:

Titta på Ölands brukshundklubbs hemsida. De har en utaställning i mitten på juli. Då kan du ju hälsa på lilla Hedda också. Sedan är det ju Kelpieklubbens officiella utställning 14 aug. och helgen efter har Östergötlands kennelklubb utställning i Norrköping.

Titta också in på Fätorpets hemsida, där du har chans att vara med om vallning.

2010-05-23 15:40:19
Ann-Charlotte o Morgan

Stort Grattis till Max. Vi gläder oss så åt älsklingsbroderns framgång.!!!

Hälsningar

ZEB, AnnCharlotte o Morgan

2010-05-25 20:41:08

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback