Tja

2010-03-08 20:51:33 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Sitter och tittar på outsiders, folk som ser annorlunda ut. Hemskt det måste vara när vissa människor är så elaka mot dem... Imorse var jag på Ak och tog prover dem var för höga, men det är pga att jag varit sjuk. Mår faktiskt redan bättre har bara huvudvärk och hosta kvar. Efter Ak åkte jag hem o sov en stund och sen till mamma. Vi gick en sväng med hundarna och efter det åkte jag vidare till Ida. Max och Besten var helt galna i varandra. Pepsi var lite sur och ville inte vara med o leka. Nu sover dem som stockar.

Nu vill jag ha lite tips från er. Bästa sättet att få en hund sluta dra. Jag har provat att stanna, gå åt andra hållet, säga nej. Men inget verkar funka. Max börjar bli så stark att han nästan drar omkull mig. Så alla tips är välkommna. :)


Kommentarer
Britt Ekberg

Du har ju redan hittat en metod, att ta dem en och en.

Annars tror jag att det bästa är att locka med godis och lägga in ett kommando (inte fot, för det behöver du ju senare)när han håller sig nära dig. Jag säger:"HÄR,med mig" när jag vill att de skall hålla sig nära, vilket fungerar bra när de är lösa, men sämre i koppel(särskilt Clara). Men det är svårt!! Att gå lite fram och tillbaka, så att de börjar undra vart vi skall, brukar kunna hjälpa något.

2010-03-09 12:48:32
M

Hej! ett ställe du kan få många tips ifrån är http://www.djurmagazinet.se/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=22293:fredriksteen Fredrik Steen hundcoachen en massa tips om allt, lycka till!

2010-03-13 11:13:31

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback