Träning Dag 1

2010-07-26 21:42:41 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Jag o Max ska ju hårdträna och idag började vi´lite smått.
Tog ut honom i parken, kastade lite boll så han blev av med den värsta energin sen kopplade vi av tillsammans.
Efter det åkte utställningskopplet fram och godiset. Han hade bra fokus en stund, sen ville han tramsa och leka. Jag kännde att jag skulle prova nåt nytt och istället för o bli irriterad och försöka få hans uppmärksamhet så kastade vi lite boll igen, satte oss ner och sen slappnade av. Sen började vi träna igen och det gick bra, han har fortvarande svårt med att stå upp en längre stund, han vill helst sätta sig ner. Så ja försöker hela tiden lära in kommandot stå även när vi inte tränar, tex när han reser sig från att ha legat eller suttit. Annars följer han mig bra och har bra kontakt. Nu vet jag inte hur viktigt det är med kontakt på utställningar men det känns som det är det ända sättet jag kan lära honom att gå fint bredvid mig på.

Det blev inte så lång träning för jag vill inte att han ska tröttna. Han är ju inte träningbar än så jag kräver inte att han ska kunna göra allt jag vill heller. Men jag ser på honom att han tycker det är kul när jag bara tar ut honom och tar med godis för o "jobba" Han får en helt annan energi emot vad han brukar ha när vi bara ska ut på promenad.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback