Dålig uppdatering

2010-01-22 15:06:40 / 3 kommentarer kommentera inlägget?..


Min lille bebisMax var ute och sprang i snön igår och när vi åkte hem så fick han jätte ont och skrek. Blev superorolig (inte sovit en blund inatt) Men idag fick vi komma till veterinären.
Han har fått myosit det är typ som träningsverk eller sträckning hos oss människor, som blir till en liten inflammation i muskeln.
Doktorn sträckte ut musklerna och tryckte hårt och böjde åt alla håll, sen fick vi gå fram och tillbaka i en korridor.
Han såg att han haltade till med baktassen första steget sen släppte det. Sen hittade han den ömma punkten och då började Max skrika som han gjorde igår. Efter det la vi honom på bordet och doktorn kände i analen på hans bäcken och leder inifrån, Max sa inte ett pip och det såg bra ut. Sen somnade han när han fick lite massage.

Vi fick utskrivet Metacam som är lite muskelavslappnande men han tyckte inte vi behövde hämta ut det. För Max såg ganska återhämtad ut.

När vi kom hem så stannade jag på samma ställe som han blev rädd på  igår och vi gick ut som vanligt och han brydde sig inte alls längre (sköönt). Nu sover dem utslagna. Och den närmaste veckan blir det bara promenader på plan mark och inget pulsande i snön.

Nu ska jag sova, när jag äntligen har slappnat av kom tröttheten.


Mina två busande änglar!

Kommentarer

"änglar"???? :)då har de varit snälla idag då.. hehe terrorister brukar de ju kallas annars :) Skönt att Max är bättre och att det inte verkar vara något allvarligt... Vi får se tll att åka och simma på söndag eller nästa vecka?

2010-01-22 22:37:37

hm.. nu är det dålig uppdatering om något tycker jag hehe... jag gillar ju att läsa din blogg ju!

2010-01-24 03:23:24
Monica Tolla o Busan http://tolla.zoomin.se

Hoppas det snart är helt bra igen med den lilla ängeln vi vill också ha nån uppdatering:-)

2010-01-24 13:15:32

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback