Träning med hundarna

2010-08-20 18:32:18 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Har nyss suttit och tränat med hundarna 1 och 1. Det går framåt. Pepsi greppar nu "apporten" (läs pennan) och håller kvar den lite lite. Massor med beröm och så gör han om det igen :). Max hämtar fint och lägger i handen. Vi måste avancera oss ut, har provat ute 1 gång och då var han inte lika sammarbetsvillig.

Sen körde vi slalom och åttan. Otroligt hur snabblärd Max är, jag blir chockad varje gång.  Men sen så blev jag ledsen för jag lämnade dem ensamna när jag var hos läkaren. O efteråt kom grannen o sa att Max hade skällt en bra stund.

Det funkar jättebra vissa gånger o dem har varit ensamna upp till 2h förr utan ett ljud. Varför börjar han helt plötsligt igen?

Kommentarer
Britt Ekberg

Tänk på att Max är lite "tonåring" just nu. Då händer det ofta sådana saker, som att de plötsligt inte kan det de tidigare kunnat. Sedan kan det också varit en ren tillfällighet, att någon hund ute har skällt och triggat igång honom. Om det fortsätter så skulle jag testa DAP som jag tror du använde i samband med nyår. Det kan hjälpa till att få honom att ta det lugnt när han blir "ensam". Så hoppas vi att han sköter sig i morgon? på Utställningen.

2010-08-21 15:29:34

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback