Skakig

2010-08-22 11:36:45 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Nu är vi hemma från utställningen och jag är fortvarande skakig i hela kroppen. Men ett 1pris och HP + en liten nalle fick vi !
Det var nog det värsta jag varit med om.. När vi kom dit var Max så uppspelt att jag tänkte åka hem med honom. Han skällde och hoppade och var totalt odräglig. Efter en stund lugnade han ner sig och då var det lungt. När det var våran tur i ringen visste jag knappt vad jag höll på med. Han ville inte gå han ville hoppa runt.. Domaren bad oss springa ett extra varv och då fick jag kontakt med Max. Och då visade han sina bästa sidor, men när vi står där fint uppställda så rusar det in två lösa hundar och springer omkring i ringen. KUL tyckte Max och ville vara med o springa så han drar omkull mig. Mina tårar är inte långt ifrån. Jag lyckas samla mig och ställa honom fint igen. Sen fick vi vårat pris :)

Nu ligger det en död kelpie på mina fötter.





Kritiken:

Maskulint huvud, tillräcklig hals, bra rygg, lite brant kors, hög svans, tillräcklig kropp för åldern, lite tunn front, lite raka knän, bra steg när han vill, bra päls, behöver mer ringvana.

Jag är mycket nöjd med kritiken. Skaplig skillnad mot den förra :)


Kommentarer
Monica Tolla o Busan http://tolla.zoomin.se

GRATTIS till den fina debuten i de stora ringarna:)

När du har honom med dig ser det skitbra ut. Det blev ju dessutom onödigt jobbigt med de lösa hundarna men det gick ju bra ändå.O Max är verkligen skitsnygg.

Hörs

2010-08-22 13:24:45

gRATTIS!!! Vad kul att det gick så bra!

2010-08-23 08:42:27

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback