Overkill

2010-08-05 22:24:45 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Häromdagen träffade jag Jenni och vi gick ut o gick i skogen. Vi skulle träna sök med hundarna. Jag sa till Jenni att hon skulle gå rakt fram några meter och gömma sig. Hon gick liiiite väl långt typ nån kilometer om inte mer. Hon hoppade ner från ett berg och hoppade över 2 vatten dikten. Jag stod kvar och tyckte hundarna dröjde för länge, så jag gick efter. Då stod dem och tittade nerför berget, men vågade inte riktigt gå ner. Jag hittade en sluttning som jag o hundarna gick nerför men vi hittade ingen Jenni nedanför.. Jag tänkte för mig själv att så långt kan hon ju inte ha gått.. Så jag ropade på henne men fick inget svar. Ropade på hundarna och gick tillbaka och hela tiden ropade efter Jenni. Tankarna började rulla.. Hon jävlas nog med oss nu (Jag är rädd o gå i skogen sj) eller tänk om något har hänt. Jag sa till hundarna att söka efter Jenni och vi gick tillbaka till berget. Gick nedanför och fortsatte tills vi kom till första diket. Jag ropade hela tiden efter henne. Hundarna letade sig mer o mer bort och jag ville inte fortsätta så långt in. Längre fram låg "den mörka skogen" dit vågade ja inte rikigt gå och ropade  att hundarna skulle komma tillbaka.. Men dem ville ändå ditåt. Tänkte än en gång att så långt kan hon ju inte ha gått.. Jag började bli rädd och fortsatte o ropa. Nu var vi inne i den mörka skogen och hundarna fortsatte o leta. Dem ville ännu längre bort och jag bara hängde på. Vi kom till en stig och sen till en annan del av skogen och där satt hon Jenni under en liten gran och såg överlycklig ut. Du gick LIIIITE för långt kanske sen började vi as garva.

Max o Peppa är ju vana att träna några meter max.. Men jag är stolt över att dem hittade henne. Vi gick vidare och körde ett definitivt kortare sök en gång och så promenerade vi hem.
Kan ju säga att det var 2 killar som deckade när vi kom hem :)

Kommentarer
Frallan Elsas matte Petra http://frallanelsa.bloggsida.se/

Ha, ha, ha! Vi provade sök för första gången på vår frallevalp i veckan och då gick husse några meter bort och gömde sig bakom ett träd. Inte lika avancerat som eran övning dock ;)

Mvh Petra

2010-08-05 22:28:32
Monica

Tjenare! Sitter på jobbet en fredagkväll o du är så snäll o ger mig veckans garv:)

Vovvarna fick lite huvudbry iaf..

Vad tror du om lite lydnad måndkväll??

Monica

2010-08-06 19:44:01

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback