Kritiken

2010-08-19 13:44:24 / 3 kommentarer kommentera inlägget?..


Här kommer den efterlängtade kritiken från Max utställning

Något tung hane, lite grov i skallen, bra bett + nosparti, lite grov hals, kunde ha lite stramare rygglinje, bra bröstkorg, bra bakställ, rör sig med lite korta steg, bra pälskvalité.


Som ja skrev tidigare så är jag inte helt nöjd med kritiken. Jag håller med om att han kanske kunde vara stramare men han växer fortvarande o är inte färdigbyggd. Men gillar inte att hon tyckte han hade grov skalle. Det var ju det den australensiska domaren gillade mest hos honom. Just att han hade lite större huvud som dem gamla kelpies hade. Men men är nöjd med våran placering iaf 3je plats :D

Kommentarer

Var ju inte så rolig kritik, lite för mycket klagande... JAg tycker att Max är väldigt lik många av de kelpies som anses vara väldigt fina... Hoppas ni får bättre domare på andra utställningar sen, iaf sånna domare som känner till hur en kelpie skall se ut... Det är ju helt ok ifall någon inte tycker att hunden är fin alltså, men man skall ju i alla fall utgå ifrån rasstandarden, inte från personliga preferenser...

2010-08-19 13:49:06

Utställningsdommare det är ett släkte för sig;) Om man tar 10 hundar av en ras till 3 dommare samma dag och visar på samma sätt så kommer du att få 3 olika vinnare.Det kan jag sätta min högra arm på.

Kritiken i sig var ganska "fattig"i mitt tycke man jag har ju bara tollar erfarenhet.Däremot korta steg kan du avhjälpa träna på att själv ta låånga kliv så får du längre steglägnd på Max till söndag:)

Kom ihåg du har samma hund med dig hem som du kom dit med..alltså den finaste....

Ses

2010-08-19 16:00:44

Jag har själv ingen hund med stamtavla men jag följer lite mina vänner. och ibland är jag trött på dommare... alltså deras beslut och kritik som inte alltid stämmer

2010-08-20 07:54:45

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback