Valpkurs i regnet

2010-04-21 21:10:44 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Jag såg ut som en lerhög! Vi kom dit lite tidigt så vi tog en promenad och jag släppte Max så han skulle göra sig av med lite energi. Sen kom Cattis och vi hade lite terori och lärde känna varandra.
Efter det gick vi bort mot plan och Max hoppade och var överlycklig. Han var väldigt energisk lika så dem andra hundarna. Så vi skulle släppa ihop alla hundar. När vi släppte dem sprang alla efter Max som blev jätterädd och sprang till mig och ville inte vara med och leka.. Vi gick undan lite men han var fortvarande lös.
Sen kopplade alla sina hundar och vi fortsatte träningen. Max gick omkring med svansen mellan benen och tyckte allting var otäckt. Men han kunde koncentrera sig på att ta kontakt med mig och göra momenten. Efter ett tag släppte osäkerheten och när vi tog fram leksak så blev han den vanliga och glada Max igen. Då tränade vi på kasta leksak och han var tvungen ta kontakt innan han fick ett varsegod och han kunde det utan problem. Vi körde med godis och det kunde han också utan problem.  Så jag är nöjd med honom och han var jätteduktig trots att han tyckte det var läskigt.


Kommentarer
Monica Tolla o Busan http://tolla.zoomin.se

Ja du vilket jävla väder....

Men Max lärde sig nåt mycket viktigt :) Lita på matte..

Kanonbra



Hörs

2010-04-22 13:03:26

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback