Klicker

2010-04-22 20:09:02 / 3 kommentarer kommentera inlägget?..


Har påbörjat projekt klicka in Pepsi. Nu har jag använt samma klicker som till max fast jag klickade ifrån fickan. Ska köpa en ny imorgon för jag vet inte om man kan träna båda med samma klicker.
Men iaf.. Pepsi är ju rädd för klickern och det räcker med att jag tar fram den så sticker han. Så jag visade honom att jag tog fram den la den i soffan där inte Max kommer åt och la en godis på den.. Då var han snabbt framme och tog godisen, luktade på klickern och backade. La dit en till godis och då var han framme snabbt igen. Efter 3-4 gånger tog jag även i klickern och visade att den inte heller är farlig när jag håller i den. Samma sak när jag stoppade i fickan, la jag en godis på fickan så fick han ta den därifrån.. Sen klickade jag en gång och gav godis direkt.. Han förstod ganska snabbt att den inte är farlig och så påbörjade jag klicka in honom.. Tror han har förstått att klick betyder godis för han kommer fram och viftar på svansen.

Sen gömde jag lite godis i vardagsrummet som Max fick leta upp, efter det tränade vi lite på hundspelet och sen körde vi lite PANG.. Max klarade det tillslut så söt han var..
Nu ligger dem och sover och jag ska tvätta ut hårfärgen ut håret :)





Två trötta killar

Kommentarer

hehe trodde inte hundarna fick vara i soffan...

2010-04-22 22:00:19

Så gulliga de båda är, ocH duktiga! Shooter vet inte ens vad en klicker är, iofs har jag aldrig testat det på honom ;) Det där med godiset körde jag med Shoot när vi köpte hans bur, nu är det hans favvoplats att sova i :) Spännande det ska bli till sommaren o se hur Shooter kommer reagera på Max (Peppa känner han ju :) ). Ska kastrera honom i maj, så jag hoppas på att han har lite mindre energi ;] Kram på dig!

2010-04-22 22:21:31
Monica Tolla o Busan http://tolla.zoomin.se

Visst kan man använda samma klicker:) det gör jag...Men om du har 2 olika kan de lättare förstå vem som ska belönas..Ja löpet är ca 3 veckor så ca 1,5 v kvar:(

Hörs

2010-04-23 10:37:26

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback