Hej

2010-04-14 12:22:03 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Har nyss varit på Ak mottagningen och tagit lite prover. Allt låg perfekt :) Skönt det.. Hundarna fick vara ensamna. Frågade en granne om han kunde säga till dem om dem skällde och när jag kom tillbax hade han sagt att dem var knäpptysta :) Duktiga dem är :) Tränade faktiskt med dem igår och det gav väl resultat.

Igår på kursen gick det som vanligt bra :) Det kom en ny tjej dit med en bordercollie. Hon ska åka med oss eftersom hon inte har någon bil och pepsi var den enda hunden hennes hund gillade. Det är alltid kul med fler hundkompisar :) . På kursen tränade vi kontaktövningar,körde lite repetition från förra gången med sitt stanna kvar och sen slalom mellan godis och leksaker och till sist körde vi inkallning och inkallning mellan hundarna. Pepsi var så duktig så, han har fortvarande problem med positionen när han väl ska in och sitta då sätter han sig gärna framför istället för på sidan. Så nu ska vi träna på att alltid belöna från sidan och leka på sidan.
Sen måste vi träna upp intresset för leksaker med lydnad. Han tar jättebra kontakt om ja har godis så fort jag tar fram leksaken så blir det tråkigt.

Nästa gång blir det i karstorp
Aktivering, Stress
Gå fint i koppel
Ligg kvar med störning.

O så blir det valpkurs på onsdagen :D

Kommentarer
Monica Tolla o Busan http://tolla.zoomin.se

Fint du gjort här:)

Kul att det går bra på kursen och skönt du gillar det,låter ju faktiskt som du inte tycker jag lurat dig till nåt dumt...Pust

Jag har just nu löptik så vi bör inte ses på ett par veckor tyvärr,men sen vill jag allt träffa er och se framstegen med egna ögon:)



Hörs

2010-04-14 15:06:34

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback