Lydnad och Gossip girl

2009-09-26 17:58:19 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Har precis kommit hem. Har varit ute på fotbollsplan och tränat lydnad med Pepsi, blev riktigt nöjd idag!
Tycker att han klarar sitt stanna kvar och ligg stanna kvar jätte bra. Slalom mellan mina ben går jätte fint och 8an med. Det vi måste träna på mycket mer är att gå fot. Han klarar att gå fot rak fram med jätte bra kontakt, men när vi ska vända och gå åt höger lr vänster. Ja då går det inte riktigt, han är överallt..Det går med kopplet men inte utan..Sen har vi lite problem med sitt fot han sätter sig gärna lite bort från mig. Tycker det är svårt när han är så liten han hoppar som en liten studsboll.. med stora hunden var det bara att korrigera med handen..Får helt enkelt träna mer mot en vägg :)

Det roliga är att man ser på pepsi att han tycker det är jätte kul. Så ska nog satsa mer på träningen i fortsättningen..Kanske tillomed så att man kan tävla. Skulle se rätt kul ut en liten chiuaua blandning på plan.
Men det är nog väääldigt lång kvar dit.. men drömma kan man :)
Fast det skulle vara ännu roligare att ha en träningskompis så man får lite inspiration.

Nu ska jag passa på att se gossipgirl värma thaimat från igår och bara mysa med en trött peppis

Kommentarer

kul att det går bra när du tränar.. men jo förstår vad du menar.. hehe kan ju inte direkt korrigera som man gör på en störe hund... som när jag skulle peta till honom lite med foten i baken, han reagerade ju lite mer än vad en schäfer hade gjort ;)

2009-09-27 14:13:12

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback