RawFood

2009-11-25 22:52:03 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag har jag träffat Jenni som bor i Norge och hon bjöd mig på raw food.
Tänkte, ska man vara nyttig så får man vara det ordentligt ;)
Här är lite av det vi åt:


Vi började med smoothie innan vi skulle ut och springa.

1 tsk spirolina
annanas
äpple
mango


När vi kom in efter en kort joggningstur gjorde vi huvudrätten

Hasselnötter
Mandel
Kallpressad rapsolja
Soltorkade tomater
Tomater
Chili
Cayennepeppar
Paprika
Salt
Peppar
(Det var själva "köttfärssåsen")
 
Som spaggetti hade vi
Strimlade morötter
Strimlad Zuccini
På det rapsolja, citron och salt o peppar.


Till efterätt.

Botten
Dadlar
Pikannötter
Kakao

Topping
Kokosolja
kakao
agavue /lönnsirap eller honung

Min sammanfattning var att jag tyckte det var riktigt konstigt att inte äta varm mat.
Smoothien blev riktigt god men jag var inte van med konsistensen.
Huvudrätten blev jag förvånad över att jag klarade av att äta, det var varken gott lr äckligt.
Jag kunde inte sätta smak på det eftersom jag aldrig har ätit något sådant förut.
Men något jag absolut skulle kunna tänka mig göra själv och äta.
Efterrätten var supergod och söt, den kommer jag defenitivt göra om.

Ni som inte känner mig så bra så har jag aldrig i hela mitt liv ätit något nyttigt.
Det nyttigaste jag har ätit är knäckemacka. Därför var det en kul upplevelse att få prova på.
Jag tror inte jag skulle kunna klara mig utan varm mat i fortsättningen, men jag har definitivt fått en ny syn på mat. Att tex om man vill få det sötare då använder man söt frukt istället för socker. Socker är väl det mesta min kropp innehåller kan jag tänka mig.
Nu ska jag verkligen skärpa mig, det är nog bra för mitt hjärta.
Tack Jenni för en trevlig och NYTTIG kväll.
Om du flyttar hit och börjar utbilda folk om rawfood så vill jag vara din första "försökskanin"

(Joggingen gick inte så bra kom 1 km sen kunde ja knappt gå)


Kommentarer

hm.. den där huvudrätten ser faktiskt inte jättegod ut... hahaha men duktigt av dig att testa iaf!

2009-11-25 23:01:13

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback