Imse vimse spindel

2009-11-03 20:40:30 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


För ett tag sen upptäckte jag att vi hade en liten svart spindel som satt på sovrumstaket.
Har hört att en spindel i hemmet betyder tur sen jag tyckte den va så söt så jag lät den vara. Efter ungefär 3 veckor såg jag den på vardagsrums taket.
2-3 dar senare började den krypa neråt soffan. När jag och sambon åt frukost en morgon så var den väldigt nära soffan. Pepsi fick syn på den och stoppde den i munnen. Efter ett tag spottade han ut den och lilla imse vimse (ja vi döpte den) började krypa i soffan, jag tog upp den och blåste iväg den från handen så han hamnade på golvet och fortsatte krypa. Pepsi var efter o slicka lite på den. Då trodde vi att den var död. Nån dag senare sitter den på väggen igen. Han hade klarat sig och nu när ja satte mig i soffan såg jag att den satt precis vid mitt huvud.
Vill inte ha honom så nära så ja blåste upp honom lite högre :) Stackars lilla spindel som ändå har klarat sig så länge. Nu är han våran lilla imse vimse.

Kommentarer

stackars spindel... vad mycket du har skrivit förresten!

2009-11-04 11:52:52

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback