Ak och vetten

2009-12-21 15:52:54 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Idag var jag på Ak mottagningen igen och lämnade blodprov, det låg för lågt 1.6 så nu måste jag dit igen den 28e :( trist. Sen åkte jag hem till Ida som bjöd på pannkakor mmmm gott..

Efter det åkte jag och pepsi till veterinären och köpte D.A.P hundens lugnande feromon.
Så passade jag även på att köpa receptfria lugnande tabletter just till nyårskvällen.

D.A.P doftavgivare användningsområden

- Smällare och fyrverkerier
- Destruktiva beteenden
- Överdrivet skällande
- Seperationsrelaterade problem
- Uträttande av behov inomhus
- Överdrivet slickande
- Anpassning till nytt hem och/eller ny familj
- Den oroliga gamla hunden

D.A.P är som ett alternativ till medicinsk behandlig av smällar och fyrverkerirädlsa, så jag testar det gärna på Pepsi som är så rädd. Satte precis i den och den ska verka i 4 veckor, skönt när valpen kommer då blir han oxå rätt trygg.

De receptfria lungnande tabletterna heter Zylkéne och innehåller aktiva beståndsdelen alfa-casozepin som utvinns ur komjölk. Det ska vi ge om Pepsi inte blir lugn utav det andra medlet men jag tror inte det behövs.




Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback